مهدی ترابی در فصل‌های گذشته معمولا شروع متوسطی داشت و در نیم‌فصل دوم اوج می‌گرفت. اما امسال که به تراکتور رفته در همان هفته اول برترین بازیکن هفته شد.

مهدی ترابی

همشهری آنلاین- مهدی ترابی بعد از اولین بازی رسمی‌اش برای تراکتور، به عنوان برترین بازیکن هفته اول فصل جدید معرفی شد. سایت متریکا بعد از انجام بازی‌های هفته اول، تیم منتخب هفته را بر اساس امتیازات بازیکنان منتشر کرده که استقلال در جمع آنها ۲نماینده دارد اما مدعیان دیگر یعنی پرسپولیس، تراکتور و سپاهان هر کدام یک نماینده بیشتر ندارند. نکته جالب در این لیست حضور سیدحسین حسینی درون دروازه است که اگرچه موفق به کلین‌شیت نشد اما با چند سیو خوب مانع گلزنی شمس‌آذر و باد شدید قزوین شد. نکته دیگر حضور ایوب العملود در دفاع راست است که بالاتر از رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر این پست را در اختیار گرفته است. ایوب در اولین بازی‌اش خوش درخشید، آن‌قدر که بدون دادن پاس گل بالاتر از رامین و دانیال قرار گرفت که هر دو در هفته اول پاس گل داده‌اند.

در چشم باد!

دروازه‌بان تیم منتخب هفته اول حسین حسینی است با نمره ۷.۳۶ و دو سیو موفق به‌علاوه یک عملکرد دفاعی. سیدحسین در هوای عجیب‌وغریب و بادهای تند قزوین به خوبی از دروازه‌اش محافظت کرد و فقط روی ضربه پنالتی تسلیم شد. رقیب او در این هفته محمد خلیفه از آلومینیوم و لوان پولی از نساجی بودند که گلر نساجی ۳صدم و خلیفه فقط یک‌صدم امتیاز از حسینی کمتر داشتند.

بهترین مدافع از پرسپولیس آمد

خط دفاعی تیم منتخب هفته اول با ۴بازیکن از ۴تیم مختلف شکل گرفته است. محسن طرهانی (خیبر) و ابوذر صفرزاده (ملوان) مدافعان میانی هستند که صفرزاده امتیاز بالاتری نسبت به طرهانی گرفته است. در دفاع چپ وحید حیدریه (فولاد) برترین چهره هفته اول بوده و در دفاع راست نیز ایوب العملود قرار گرفته که با نمره ۷.۶۴ بهترین مدافع هفته اول هم هست. مدافع مراکشی در نخستین بازی‌اش برای پرسپولیس خوش درخشید و جلوتر از همه راست‌های سرشناس ایران در تیم منتخب هفته قرار گرفت.

خط میانی؛ تجمع ستاره‌ها

خط میانی تیم منتخب هفته اول نیز با ۴بازیکن از ۴تیم مختلف شکل گرفته و در این خط نیز خبری از هم‌باشگاهی‌ها نیست. اما تیم‌های ملوان، خیبر و استقلال که در دفاع و دروازه بازیکن داشتند با حضور یک هافبک خود در خط میانی صاحب ۲سهمیه در تیم منتخب شدند. هافبک منتخب استقلالی‌ها محمدحسین اسلامی است که برای اولین بار پیراهن آبی‌ها را پوشید و ضمن تاثیرگذاری روی گل اول تیمش گل دوم را هم شخصا به ثمر رساند. مهرداد قنبری، زننده اولین گل تاریخ خیبر در لیگ برتر و امید نورافکن که در اولین بازی برای ملوان پنالتی این تیم را گل کرد، دیگر هافبک‌های منتخب هفته هستند. اما بهترین هافبک تیم منتخب که با نمره ۷.۹۰ برترین بازیکن هفته اول هم هست، مهدی ترابی نام دارد که جای خالی‌ خودش در ترکیب پرسپولیس را با این درخشش بیشتر به رخ کشید. یار سفرکرده پرسپولیسی‌ها در رفسنجان یک پاس گل داد، یک شوت زد و ۲بار هم با پاس‌های کلیدی همبازی‌های خود را در موقعیت گلزنی قرار داد.

فولاد و سپاهان؛ تک‌به‌تک و پنالتی

زوج خط حمله تیم منتخب هفته اول با مهاجمان گلزن سپاهان و فولاد تشکیل شده است. محمدرضا سلیمانی که فصل گذشته با ۸گل بهترین گلزن ملوان شده بود این فصل را هم با گلزنی در ترکیب تیم جدیدش آغاز کرد. سلیمانی تک‌گل بازی قائمشهر را زد و البته باشگاه نساجی بابت حضور او و محمدی در خط حمله فولاد به سازمان لیگ شکایت کرد. نساجی‌چی‌ها معتقدند این ۲مهاجم به شکل غیرقانونی برای فولاد بازی کرده‌اند. در کنار سلیمانی، گلزن این روزهای سپاهان قرار دارد که روز جمعه گل اولش به اشتباه مردود شد اما در ادامه با یک پنالتی دروازه چادرملو را باز کرد. کاوه رضایی با این میزان آمادگی می‌تواند یکی از ستاره‌های لیگ در هفته‌های آتی باشد.

کد خبر 875999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha